Unai Rementeria Bizkaiko ahaldun nagusiak eta Mike Schlaich ingeniariak Erandio eta Barakaldo lotuko dituen txirrindularientzako eta oinezkoentzako zubiaren diseinua aurkeztu dute. Diputazioaren proiektua Bilbo eta Getxo itsasadarraren eskuinaldetik lotuko dituen bulebar ziklopeatonalari lotuta dago. Bi proiektuak 2024rako amaitzea aurreikusten da.
Zubi horrek bi ertzetako bizikleta-sareak lotuko ditu, eta bizikletaren erabilera erraztuko du egunero metropoli-ingurunean egiten diren joan-etorrietan. Hori dela eta, Unai Rementeria ahaldun nagusiak uste du Bizkaiaren mugikortasunaren trantsizioari beste bultzada bat ematen diola, besteak beste, metroa Galdakaora eta Usansoloko ospitalera hedatzearekin, bulebarra, Zornotza, Iurreta eta Durango arteko bizikleta-pistarekin edo Bizkaibizi bizikleta partekatuaren sistema publikoarekin.
Zubiaren proiektuak, gainera, Erandion espazio publiko berri bat sortzea aurreikusten du, udalerriak 400 metro koadro irabaz ditzan, eta Barakaldon zubia itsasadarraren ondoko aisialdi-gunean lurreratuko da. Alde horretatik, Rementeria pozik agertu da "berriro itsasadarrari begira bizi garelako, Bizkaiko etorbide handiari begira", eta "zubi honek Ezkerraldea eta Eskuinaldea are gehiago lotuko dituelako eta Bizkaia are gehiago lotuko duelako". Nabarmendu duenez, "Aurrerapenaren gakoa gizarte bakar bat izatea da, aukera-berdintasunarekin, zerbitzu publikoetarako sarbide berarekin eta bizi-kalitate berarekin",
470 METRO LUZEKO EGITURA ARINA
Mike Schlaich zubiaren diseinatzaileak honela deskribatu du: egitura liraina, arina, ingurunean ondo integratua, eta materialen eta pisuaren optimizazioagatik inpaktu bisual eta eraginkor gutxikoa. Ibilguaren 240 metroak gainditzeko, 470 metro luzeko taula bat zabaltzen du, bihurgunean trazatua duena. Horrela, bi ertzetako aldapak leuntzen ditu, bizikleta erabiltzea erraztuz eta, aldi berean, itsasgoran 6,5 metroko galiboko ontziak igarotzeko behar den altuera lortzen du. Ontzi handiagoentzat, bi mekanismo birakarirekin irekiko da zubia, 50 metroko zabalerako nabigazio-kanala eskainiz. Zubiak itsasadarreko errepidearen mailaren gainean duen altuera sei metrokoa da.
Zubiaren sekzioa sei metrokoa izango da, eta horri esker bizikletak segurtasunez ibiltzeko espazio bat mugatu ahal izango da, bizikletaren eta oinezkoen erabilera bereiziz.
Ingeniariak nabarmendu duen beste alderdietako bat lurreratzeak ebaztea da, bi ertzetan zubiak libre uzten baitu itsasadarraren aurrealdea oinezkoek erabiltzeko. Era berean, hirigintza-egokitzapen aproposa lortu da, batez ere Erandion, leku gutxiago baitago. Udalerri horretan, ontziralekuko plazan dagoen zubiaren oinatza 900 metro karratukoa izango da. Espazio publikoaren galera hori konpentsatzeko, Aldundiak 1.300 metro koadroko espazio berri bat sortuko du, itsasadarraren gainean hegalak eginez.
Gainera, diseinuan arreta berezia jarri da darabiltenen segurtasunean, puntu beltzak saihesten baititu; zubiaren edozein puntutatik ikusten da norbait dagoen eta norantz doan.
ERANDIO ETA BARAKALDO
Zubiaren aurkezpenean, Amaia del Campo Barakaldoko alkatea ilusioz beterik agertu da proiektu horrekin, "Barakaldoko bigarren gizarte- eta hiri-eraldaketa handia" indartzen baitu, "Pertsonak eta auzoak protagonista nagusi direla", eta gogorarazi du zubia kokatuko den eremuan "hiri-parke handi bat" egongo dela, "Hondartza berdearekin, kirol-guneekin eta familiaren aisialdirako espazioekin".
Bestalde, Aitziber Oliban Erandioko alkateak adierazi duenez, "Zubi hau lanerako joan-etorri jasangarrirako kanal bat izatea da asmoa", eta espero du zubia eraikitzeak, itsasadarraren paretik ibiliko den bulebarrari lotuta, Erandioko "industria-tradizioa errespetatzen duen hirigintza-eraldaketa" ekarriko duela.
HURRENGO URRATSAK
Proiektua zehaztu ondoren, jendaurrean jartzen da eta herritarrek, enpresek edo erakundeek alegazioak aurkezten dituzte. Prozesu horren ondoren, dagozkion gehikuntzekin, eraikuntza-proiektua egingo da. Aurreikuspenen arabera, obrak uda ostean lizitatuko dira, eta urte amaieran edo 2023 urtearen hasieran hasiko dira eraikitzen. Lanen iraupena eta egikaritze-aurrekontua eraikuntza-proiektuan zehaztuko dira, baina gutxi gorabehera 18 hilabete eta 16,5 milioi euro izango dira.
MIKE SCHLAICH-I BURUZ
Mike Schlaich ingeniaria erreferentea da nazioartean egituren diseinuan, bereziki argi askoko egitura arinetan. Stuttgarten, Berlinen, New Yorken, São Paulon, Shanghain eta Parisen egoitzak dituen SBP ingeniaritzako bazkide zuzendaria da Schlaich, eta mundu osoko dozenaka zubi, estadio handi, erakusketa-zentro edo dorre diseinatu ditu. Erandio eta Barakaldo arteko zubia da Euskadin egin duen lehen lana.
(ITURRIA: Barakaldoko Udala)
Partekatu: